Den lyckliga staden Mariehamn

Jag vill att alla som bor i Mariehamn samt de som flyttar hit ska uppleva att de kommit till en välkomnande stad. En vacker stad där man trivs och kan känna sig trygg. För mig är det viktigt att barn har möjlighet att röra sig fritt. Det är få ställen på jorden där barn ännu har möjligheten att känna sig fria. Min syster bor i Singapore och var på besök för en månad sedan. Jag sjöng med Flera Röster på Sångfesten på torget och medan vi sjöng kunde alla våra barn springa fritt omkring. Min systers pojkar hade aldrig upplevt sådan frihet, att i en främmande stad springa mellan torget, Emmaus och lekparken utan att deras mamma blev oroliga. Det är livskvalitet.

Bildresultat för julius sundblom 150 sångfest

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför O,2 promille?

Alla ska ha rätt till en trygg ålderdom

Åland med i Nato?