Kan man kombinera familj och politik?

Vid det här läget så tror jag att många av er har insett att jag verkligen vill arbeta inom politiken och brinner för de socialdemokratiska värderingarna. Hur skall jag då kunna kombinera småbarnslivet och en aktiv plats i lagtinget? De som känner mig ställer inte denna fråga. De ser inte problematiken i frågeställningen. Men för de väljare som undrar så vill jag gärna förklara.

Jag har tillsammans med min man beslutat att ta detta steg att bli aktiv politiker. Han stöder mitt beslut och ställer upp i vått och torrt. Vi är båda överens om att mina väljare har en rätt att få sina röster hörda i lagtinget och därför kommer jag inte att vara moderskapsledig ifall jag blir invald. I november är vår minsta 5 månader och då kommer barnets far att ta ut resterande tid och vara hemma, fyra månader till.

Vi undervisar våra barn i jämlikhet och jämställdhetsfrågor. Är det inte dags att leva upp till vad vi själva lär ut?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför O,2 promille?

Alla ska ha rätt till en trygg ålderdom

Åland med i Nato?